dijous, 14 de novembre del 2013

GIMKAMA

El grup de Cristina Garcia, Sara Garzón i Aida Pérez han exposat una activitat relativa al bloc de continguts Habilitats Motrius. La meua avaluació és:

-Crec que haurien de millorar la presentació de l'activitat, donant més informació sobre a quin curs va dirigida, què es preten, etc.
-A més, pense que l'activitat, realment, no és una Gimkama, sinó una carrera de relleus. La Gimkama comporta un recorregut amb pistes que cada grup ha d'anar completant; és una activitat més lúdica i oberta, en quant a l'execució i els resultats, que els relleus. Propose orientar l'exposició final cap a una Gimkama real.
-Atenció a la formació dels grups, doncs s'ha format un grup tot de xics, 'els amiguets' juntets i això és poc just i poc educatiu.
-Si plantegem activitats molt competitives, encara que han dit que no era carrera, la disposició dels relleus convida a competir, hem de tenir en compte que això pot comportar aspectes no desitjats: trampes, burles... sobre els quals haurem d'actuar.
-La inclusió d'alumnat amb discapacitat visual em sembla una bona idea.

14 comentaris:

  1. Jo pense que abans de començar a fer la gimkama s'hauria d'explicar que habilitat motriu es practica en cada part del recorregut.
    A mi personalment em va agradar molt l'activitat encara que si que la veia com una carrera de relleus.

    ResponElimina
  2. Bon joc i entretingut peró m'hauria agradat que haguera més cooperació entre membres dels grups en lloc de ser diguem "una carrera" amb obstacles per veure qui arriba primer. Als xiquets els agradarà i voldria veure més variants.

    ResponElimina
  3. És un circuit amb proves diferents i dinàmiques, entretingut per als alumnes de E. Primària. El joc més que un circuit s'ha convertit en una carrera de relleus on es fomenta la competitivitat, la qual pot portar a problemes i hem d'estar molt atents

    ResponElimina
  4. Sóc Àngela Sellens, crec que s'ha d'explicar més a poc a poc totes les activitats, afegir totes les representacions i preguntar a l'alumnat si està tot clar abans de començar l'activitat.

    ResponElimina
  5. aquesta activitat m'ha semblat molt divertida ja que té diverses parts amb activitats diferents i així no es fa pesat. També molt encertada la idea de dividir la classe en grups i fer diversos circuits. Les meues propostes són que els grups es triaren pel professor seguint algun criteri i no s'ajunten com vulguen, i que els circuits en lloc de ser iguals podrien tenir jocs diferents i després de realitzar cadascun podrien rotar.

    ResponElimina
  6. Va ser una activitat que s'ajustava al temps perfectament, estic d'acord amb Azucena amb això de que els circuits podrien sofrir petites variacions. Crec que les activitats es deurien d'haver explicat més pausadament i que s'haguera pogut fer una competició per equips, per a vore quina filera acabava abans fent adequadament les activitats.

    ResponElimina
  7. Va ser una activitat interesant i divertida perquè es un circuit amb diferents mini-jocs que estaven bé. Haguera estat be que vosaltres formareu el grups ja que així no es posen sempre els mateixos junts. I destacaria el fet de que no es una competició i fer aquesta gimkana d'una altra forma menys competitiva. M'agradat molt la part dels incapacitats visuals.

    ResponElimina
  8. Haurien de fer una petita introducció al voltant del curs i del bloc de continguts i el fet de que hagin fet la classe en grups ha sfet que l'activitat siga més dinàmica i divertida i han evitat que es feren llargues cues i esperes.

    ResponElimina
  9. L'activitat ha sigut molt entretinguda, i pense que l'equip ha estat encertat a dividir la classe en grups, ja que així l'exercici ha sigut més ràpid i els participants no han hagut d'esperar molt.
    Al meu parer és cert que podria haver-se introduït l'activitat un poc més elaborada. Finalment, proposaria realitzar una verdadera gimkama, amb un circuit amb proves a superar per a poder passar a la següent prova (encara que en esta primera exposició, és cert que no hi ha prou temps) .
    També suport la idea que els grups es realitzen per les professores.

    ResponElimina
  10. Sóc Salva Cebriá. M´ha semblat una activitat prou entretinguda al mateix temps que activa. Sí que haguera sigut més profitòs el recalcar que no eren relleus, per tal d´evitar una competició. La part de la discapacitat visual és una part a destacar ja que podem aprofitar-la com una concienciació per als xiquets.

    ResponElimina
  11. Aquesta activitat, a diferència de totes les altres ha segut la "activitat inclusiva per excel·lència" Enhorabona!

    ResponElimina
  12. Pense que ha sigut una activitat molt interessant i diferents a totes les demés. També em va agradar molt que no sols realitzarem l'activitat física dins del gimnàs.

    ResponElimina
  13. Una activitat molt ben preparada per part dels membres del grup, diferent però difícil ja que debien estar pendents de tots els grups i el diferent ritme que portaven alhora d'encontrar les pistes.

    ResponElimina
  14. Va ser una activitat molt dferent i original en la qual ens ho vam passar molt be quasi tots, però pense que no s'havien molt be el que estavem treballant, per a millorar l'activitat jo hauria especificat més lóbjectiu de cada prova.

    ResponElimina