dijous, 14 de novembre del 2013

Fer lletres

El grup composat per Rafa Rosell, Jana Ferrús, Irene Manresa, Cristina Prósper i Rocio Valverde ha exposat una activitat, la de fer lletres amb els cossos propis, relativa al bloc de continguts de Jocs i Esports, doncs està basada en l'aprenentatge cooperatiu:

-Des del meu punt de vista, el plantejament és equivocat, doncs encara que els grups han de cooperar entre ells i elles, la finalitat última és fer la paraula abans que els demés, pel que la competició oculta la cooperació. Per a solucionar-ho, propose que l'activitat es plantege de forma que a cada grup se li done una paraula distinta, de forma que l'objectiu no és representar-la els primers, sinó fer-la bé per a que un jurat o els altres grups endivinen què posa. Així es faria més cooperativa.
-La formació dels grups ha estat bé.
-Si qui mira als grups està a la grada, haguera estat bé posar a tots els grups en línia amb la mateixa, de forma que la distància siga la mateixa, per a no perjudicar cap grup.
-De tota manera, salvant les crítiques, la idea és bona, m'agrada.

17 comentaris:

  1. Aquesta activitat m' ha paregut molt interessant i original, però respecte a la realització també crec que els grups de davant tenien més possibilitats de guanyar. Primer, perquè darrere no ens podien veure tant. I després, perquè crec que els grups de davant podien veure la paraula abans. Així la meua proposta seria: treballar tota la classe en un equip, com vam fer al final. I l'única modificació seria que els que estan damunt per veure les paraules siguen els mateixos alumnes, ja que aconseguiríem fomentar l'autoorganització dels xiquets i el sentiment de la classe com un col·lectiu.

    ResponElimina
  2. És una bona activitat, fomenta la cooperació i participació de tots els membres peró pense que hauria estat millor fer des del principi cooperar a tota la classe amb una modalitat a contrarellotge per exemple en lloc de fomentar la competitivitat entre grups des del principi.

    ResponElimina
  3. És un joc dinàmic i divertit però, com bé diu Daniel, jo hauria repartit un full a cada grup amb una paraula diferent i més tard, després d'haver-la format, que un grup endevine la paraula formada pel grup següent.

    ResponElimina
  4. Aquesta és una activitat molt original i divertida. Va ser una de les que més em va agradar de les que van fer el dijous. Crec que és una bona forma de fer que els xiquets juguen i participen ajudant-se i cooperant els uns amb els altres.
    L'única cosa que canviara és que en lloc de fer una competició, posaria una paraula diferent per a cada grup, fent que junts formen una oració que un jurat des de les grades hauria de llegir.

    ResponElimina
  5. Jo pense com Daniel, Mario i Begoña, per no fer un mena de competició li hauría donat una paraula a cada equip per a que la resta de equips endevinares. També es cert que els grups de davant podíen vore la paraula abans que els de darrere.
    Fer la última paraula amb la cooperació i coordinació de tota la classe ha estat molt bé, perque és una mena de vore com es desenvolupen els xiquets sense ajuda del professor

    ResponElimina
  6. Ha estat una activitat divertida i diferent. Sols dir que per millorar podrien tindre més en compte que cap grup pugna veure la paraula antes que els altres, per evitar conflictes i que tots tinten les mateixes oportunitats.

    ResponElimina
  7. Personalment aquesta activitat em va agradar molt perquè és necessari relacionar-se amb companys i a més al formar-se el grup per nombres, no són els alumnes els que trien i no es posen sempre amb els mateixos companys. D'aquesta manera es treballa la cooperació, però si és cert que la competitivitat impedia realitzar l'activitat correctament ja que quan guanyava un equip, els altres deixaven de intentar-ho i es passava a una altra paraula. La meua proposta no és posar paraules diferents, sinó amb una mateixa paraula, que cada equip la realitze prenent-se el temps que necessite i quan tots estiguen, l'equip que fa de professor trie la paraula que millor feta estiga.

    ResponElimina
  8. Una activitat molt original i divertida que fa necessari que els nens cooperen entre ells i es distribuisquen per l'espai per a formar les lletres. Poden ser una mica difícil algunes paraules per a xiquets de primaria. Per altre costat, crec que el moment més divertit va ser quan ens vam unir per a formar tots junts la paraula cooperació.

    ResponElimina
  9. Aquesta activitat em va agradar molt perquè sembla divertida i a més podem treballar la cooperación.L`únic inconvenient és que els grups que estaven davant podien veure la paraula abans.

    ResponElimina
  10. Va estar molt divertida aquesta activitat, encara que si escriviem l'activitat a la pisarra alguns grups que estaven davant les adivinaven, per tant sería millor que la digueren en alt.

    Lidia Solbes

    ResponElimina
  11. Pense que és una activitat molt interesant i divertida. A més, ajuda a que tot el grup on estas treballe junts i que es posen d'acord en com col.locar-se per fer la lletra. Enca que pense com els demes que no hauria ser una competició ja que quan un grup ja ho fet, potser que hi han altres que encara no han finalitzat i es queden sense fer la lletra. Solament canviaría el fet de competició.

    ResponElimina
  12. Aquesta activitat m'agradat molt perque no es solen practicar activitats com aquestes normalment i és molt divertida. La ùnica part que llevaria és la de la competició sustituint-la per que guanyara qui haja fet la paraula amb la millor forma de les lletres.

    ResponElimina
  13. La idea de realitzar esta activitat em va paréixer molt interessant i original, ja que este tipus d'exercicis no se solen realitzar en les aules d'educació física (o almenys, des de la meua experiència) .
    Al meu parer, rebutjaria la idea que uns equips competiren amb altres, ja que la "qualificació" és molt relativa i complicada.
    En canvi, si podria treballar-se per equips la realització de diferents paraules, i que cada vegada que formaren una, obtingueren alguna recompensa. D'esta manera, tots els equips són beneficiats i s'extingix la competitivitat.

    ResponElimina
  14. Ha sigut una activitat prou entretinguda, a més, el fet de que no fora una activitat de jocs i esports, no quita la competició que hem tinguts entre tots, a més es fomentava la cooperació entre cada grup i finalment entre tots. Salva Cebrià

    ResponElimina
  15. És una activitat molt original, però crec que es deurien de buscar unes xicotetes "normes" per a veure la manera de donar la puntuació ja que es molt relatiu...

    ResponElimina
  16. És una activitat cooperativa sobre tot, molt divertida, i estic segura de què seria fàcil mantindre l'atenció dels xiquets. Respecte a lo de posar les paraules, jo les diria en veu alta per a què els grups no pugueran vore-ho i tindre ventaja...

    ResponElimina
  17. Em va agradar molt més l'exposició final que la que féren en un primer moment. Va ser molt divertida i tots vàrem cooperar cosa que va servir per conéixer-nos més.

    ResponElimina