Document explicatiu de l'avaluació


DOCUMENT EXPLICATIU DE L’AVALUACIÓ

 
El present document és una descripció del procés d’avaluació que es seguirà a l’assignatura. Aquest document és complementari de la guia docent. De totes maneres, i per a situacions imprevistes, es prendran les decisions oportunes per part del professorat. Hi ha tres itineraris d’avaluació:


A
Itinerari formatiu continu
Per a l’alumnat que assisteix regularment a classe
B
Itinerari mixte
Per a l‘alumnat que no assisteix al 80% de les classes
C
Itinerari examen final
Per a l’alumnat que no assisteix a classe

 
-L’alumnat que no complisca els requeriments de l’itinerari on es trobe, fonamentalment l’assistència a classe, passarà automàticament al següent itinerari.

De forma resumida, aquests són els elements de l’avaluació i els percentatges corresponents:

Itinieraris
Instruments d’avaluació
A
Itinerari formatiu continu
Assistència a les pràctiques
Treball en grup
 
4 punts
Prova escrita
 
2 punts
Altres aspectes
 
4 punts
B
Itinerari mixte
Disseny d’una UD i exposició
 
4 punts
Examen
 
6 punts
C
Itinerari examen final
Examen
 
10 punts

 
-En tots els casos, hi ha que aprovar cadascun dels elements de cada itinerari per a poder superar l’assignatura.

A continuació, es detallen específicament cadascun dels apartats.

1.- ASSISTÈNCIA A LES PRÀCTIQUES.

 En principi, l’assistència a classe no és obligatòria, pel que l’alumnat podrà triar si vindre o no. Malgrat això, i d’acord amb la norma expressada a la guia docent sobre l’obligatorietat d’assistir al 80% de les sessions pràctiques, es passarà llista a totes les sessions del quadrimestre(pràctiques al gimnàs, pràctiques a l’aula i a les sessions d’exposició dels grups). L’alumnat, doncs, deurà assistir i acomplir el mínim exigit. En aquest casos, l’absència a classe no es podrà justificar de cap manera.El número de faltes determinarà l’itinerari d’avaluació de cada alumna o alumne.

2.- TREBALL EN GRUP.

Este treball representa un 40% de la nota final, repartits de la següent forma:

 
Treball en grup
Part del treball
Puntuació
Criteris d’avaluació
Exposició inicial
No puntua
-Exposició preparada
-Acceptació de les avaluacions rebudes
-Actitud crítica
Exposició final
2 punts
-Solució als problemes haguts a la primera exposició
-Adequació didàctica
-Participació activa de tot el grup
-Ajustament al temps, l’espai, el material i el grup.
Document escrit
2 punts
-Respecte pels punts establerts al guió
-Informació coherent i adequada didàcticament
-Respecte als aspectes formals: llenguatge, faltes, etc.
Altres criteris
-Ajustar-se als plaços
-Acudir a les tutories establertes
-Bon ús de fonts bibliogràfiques

Els grups seran de quatre o cinc persones de formació voluntària.

Cada grup haurà de triar un dels 5 blocs de continguts que apareixen al currículum d’Educació Física per a l’Etapa de Primària (Decret 111/2007) i desenvolupar una UD en relació a la tria feta, a més de dissenyar una sessió pràctica sobre el tema i que hauran d’exposar de forma pràctica. El guió del treball està explicitat al document específic (Unitat Didàctica).

A continuació es detallen els passos del treball en grup i algunes condicions més:

Passos
Data
Formació dels grups. Omplir la Fitxa Identificació Grup (penjada a l’aula virtual). Entregar-la.
14-10-2013
Tutoria presencial 1. Reunió dels grups amb el professor. Resolució de dubtes i concreció d’alguns aspectes. L’assistència n’és obligatòria i compta per a l’avaluació. El grup haurà de mostrar els avanços fets.
24-10-2013
Exposició inicial. El grup exposarà al gimnàs la part principal de la seua sessió (més o menys 25’).
31-10, 4-11 i 7-11
Tutoria presencial 2. Reunió dels grups amb el professor. Feedback sobre l’exposició inicial. Correccions i concreció exposició final.
11-11 i 14-11
Exposició final al gimnàs. Cada grup tindrà 60 minuts per a exposar.
28-11, 2, 5, 9 i 12 de desembre

3.- PROVA ESCRITA.

La prova escrita val 2 punts sobre la nota final. Es desenvoluparà el dia reservat a l’examen final de l’assignatura. La prova versarà sobre els continguts desenvolupats a classe a través de l’Informe per grups paral·lels (vore apartat 4.2) mitjançant alguna de les preguntes que cada grup haurà escrit sobre el tema respectiu.

4.- ALTRES

Aquesta part té assignats 4 punts i es correspon amb dos subapartats.


4.1.- Autoavaluació individual.

2 punts sobre la nota final de la matèria estan reservats per a l’autoavaluació. Aquesta part compren dos activitats:

Activitats per a l’autoavaluació
L’actitud i participació a les pràctiques
La participació activa al bloc, avaluant els treballs presentats.

 

a)    Actitud i participació a les pràctiques: cada alumn@ haurà de fer-se una autoavaluació després de cada sessió (reflexionant sobre el seu comportament a classe, la seua actitud i compromís) i enregistrar-la a la Fitxa individual de seguiment de l’avaluació (penjada a l’aula virtual). En aquesta, hi ha dos apartats, un per a la quantificació (de l’1 al 10) i una altra per a la justificació qualitativa.

b)    Participació activa al bloc: l’assignatura contarà amb un bloc on s’aniran enregistrant entrades de cadascuna de les exposicions inicials i finals dels diferents grups. L’alumnat haurà de realitzar les coavaluacions que desitge, per tal d’aportar feedback als seus companys i companyes.

Al final del quadrimestre, professor i alumnat negociaran la nota d’este apartat, aportant les seues impressions i arribant a un acord sobre la nota.

4.2.- Informe per grups paral·lels.

Mitjançant l’aprenentatge cooperatiu, concretament amb la tècnica de grups paral·lels, es tracta de que diferents grups de classe elaboren un informe sobre una temàtica distinta relacionada amb els continguts de la matèria. L’informe consta de diverses preguntes que han de respondre amb l’ajuda de material bibliogràfic, en paper i virtual. El treball val 2 punts de la nota final i culminarà amb una exposició i entrega en paper de l’informe.A més, cada grup haurà d’elaborar 4 possibles preguntes relacionades amb el seu tema i que serviran per a elaborar la prova escrita (vore apartat 3).


Informe per grups paral·lels
Criteris d’avaluació
-Participació i implicació de totes les persones del grup.
-Qualitat de les respostes de les preguntes de l’informe.
-L’ús adequat i intens de les fonts bibliogràfiques
-La preparació i claredat de l’exposició.

 
5.- DISSENY D’UNA UD I EXPOSICIÓ.

El treball serà individual i es concretarà amb l’elaboració d’una unitat didàctica relacionada amb l’Educació Física a Primària. S’hauran de dissenyar, a més, un mínim de 4 sessions. Finalment, la UD s‘exposarà oralment davant el professor en una data per determinar.

6.- EXAMEN.

L’examen versarà sobre tots els continguts explicitats a classe, tant a l’aula com al gimnàs. Aquest es desenvoluparà el dia reservat a l’examen de l’assignatura. Hi ha dos valors distints de l’examen:

Itinerari
Valor
Itinerari mixte (B)
6 punts
Itinerari examen final (C)
 
10 punts

 
Òbviament, aquesta prova no guarda cap relació amb la Prova escrita de l’itinerari A.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada