DOCUMENT EXPLICATIU DE L’AVALUACIÓ
A
|
Itinerari
formatiu continu
|
Per
a l’alumnat que assisteix regularment a classe
|
B
|
Itinerari
mixte
|
Per
a l‘alumnat que no assisteix al 80% de les classes
|
C
|
Itinerari
examen final
|
Per
a l’alumnat que no assisteix a classe
|
-L’alumnat que no complisca els
requeriments de l’itinerari on es trobe, fonamentalment l’assistència a classe,
passarà automàticament al següent itinerari.
De forma resumida, aquests són els
elements de l’avaluació i els percentatges corresponents:
Itinieraris
|
Instruments
d’avaluació
|
||||
A
|
Itinerari formatiu continu
|
Assistència
a les pràctiques
|
Treball
en grup
4
punts
|
Prova
escrita
2
punts
|
Altres
aspectes
4
punts
|
B
|
Itinerari mixte
|
Disseny
d’una UD i exposició
4
punts
|
Examen
6
punts
|
||
C
|
Itinerari examen final
|
Examen
10
punts
|
-En tots els casos, hi ha que
aprovar cadascun dels elements de cada itinerari per a poder superar
l’assignatura.
A continuació, es detallen
específicament cadascun dels apartats.
1.-
ASSISTÈNCIA A LES PRÀCTIQUES.
En principi, l’assistència a classe no és
obligatòria, pel que l’alumnat podrà triar si vindre o no. Malgrat això, i
d’acord amb la norma expressada a la guia docent sobre l’obligatorietat
d’assistir al 80% de les sessions pràctiques, es passarà llista a totes les
sessions del quadrimestre(pràctiques al gimnàs, pràctiques a l’aula i a les
sessions d’exposició dels grups). L’alumnat, doncs, deurà assistir i acomplir
el mínim exigit. En aquest casos, l’absència a classe no es podrà justificar de
cap manera.El número de faltes determinarà l’itinerari d’avaluació de cada
alumna o alumne.
2.-
TREBALL EN GRUP.
Este treball representa un 40%
de la nota final, repartits de la següent forma:
Treball en grup
|
Part
del treball
|
Puntuació
|
Criteris
d’avaluació
|
Exposició inicial
|
No puntua
|
-Exposició preparada
-Acceptació de les avaluacions
rebudes
-Actitud crítica
|
|
Exposició final
|
2 punts
|
-Solució als problemes haguts a la
primera exposició
-Adequació didàctica
-Participació activa de tot el grup
-Ajustament al temps, l’espai, el
material i el grup.
|
|
Document escrit
|
2 punts
|
-Respecte pels punts establerts al
guió
-Informació coherent i adequada
didàcticament
-Respecte als aspectes formals:
llenguatge, faltes, etc.
|
|
Altres criteris
|
-Ajustar-se als plaços
-Acudir a les tutories establertes
-Bon ús de fonts bibliogràfiques
|
Els grups seran de quatre o cinc persones
de formació voluntària.
Cada grup haurà de triar un dels 5
blocs de continguts que apareixen al currículum d’Educació Física per a l’Etapa
de Primària (Decret 111/2007) i desenvolupar una UD en relació a la tria feta,
a més de dissenyar una sessió pràctica sobre el tema i que hauran d’exposar de
forma pràctica. El guió del treball està explicitat al document específic
(Unitat Didàctica).
A continuació es detallen els passos
del treball en grup i algunes condicions més:
Passos
|
Data
|
Formació
dels grups. Omplir la Fitxa Identificació Grup (penjada a l’aula virtual).
Entregar-la.
|
14-10-2013
|
Tutoria
presencial 1. Reunió dels grups amb el professor. Resolució de dubtes i
concreció d’alguns aspectes. L’assistència n’és obligatòria i compta per a
l’avaluació. El grup haurà de mostrar els avanços fets.
|
24-10-2013
|
Exposició
inicial. El grup exposarà al gimnàs la part principal de la seua sessió (més
o menys 25’).
|
31-10, 4-11 i 7-11
|
Tutoria
presencial 2. Reunió dels grups amb el professor. Feedback sobre l’exposició
inicial. Correccions i concreció exposició final.
|
11-11 i 14-11
|
Exposició
final al gimnàs. Cada grup tindrà 60 minuts per a exposar.
|
28-11, 2, 5, 9 i 12 de desembre
|
3.-
PROVA ESCRITA.
La prova escrita val 2 punts
sobre la nota final. Es desenvoluparà el dia reservat a l’examen final de
l’assignatura. La prova versarà sobre els continguts desenvolupats a classe a
través de l’Informe per grups paral·lels (vore apartat 4.2) mitjançant alguna
de les preguntes que cada grup haurà escrit sobre el tema respectiu.
4.-
ALTRES
Aquesta part té assignats 4 punts i es
correspon amb dos subapartats.
4.1.-
Autoavaluació individual.
2 punts sobre la nota final de la matèria
estan reservats per a l’autoavaluació. Aquesta part compren dos activitats:
Activitats
per a l’autoavaluació
|
L’actitud
i participació a les pràctiques
|
La
participació activa al bloc, avaluant els treballs presentats.
|
a) Actitud i participació a les
pràctiques: cada alumn@ haurà de fer-se una autoavaluació després de cada
sessió (reflexionant sobre el seu comportament a classe, la seua actitud i
compromís) i enregistrar-la a la Fitxa individual de seguiment de l’avaluació (penjada
a l’aula virtual). En aquesta, hi ha dos apartats, un per a la quantificació
(de l’1 al 10) i una altra per a la justificació qualitativa.
b) Participació activa al bloc:
l’assignatura contarà amb un bloc on s’aniran enregistrant entrades de cadascuna
de les exposicions inicials i finals dels diferents grups. L’alumnat haurà de
realitzar les coavaluacions que desitge, per tal d’aportar feedback als seus
companys i companyes.
Al final del quadrimestre, professor i
alumnat negociaran la nota d’este apartat, aportant les seues impressions i arribant
a un acord sobre la nota.
4.2.-
Informe per grups paral·lels.
Mitjançant l’aprenentatge cooperatiu,
concretament amb la tècnica de grups paral·lels, es tracta de que diferents
grups de classe elaboren un informe sobre una temàtica distinta relacionada amb
els continguts de la matèria. L’informe consta de diverses preguntes que han de
respondre amb l’ajuda de material bibliogràfic, en paper i virtual. El treball
val 2 punts de la nota final i culminarà amb una exposició i entrega en
paper de l’informe.A més, cada grup haurà d’elaborar 4 possibles preguntes
relacionades amb el seu tema i que serviran per a elaborar la prova escrita
(vore apartat 3).
Informe per grups paral·lels
|
Criteris d’avaluació
|
-Participació i implicació de totes
les persones del grup.
-Qualitat de les respostes de les
preguntes de l’informe.
-L’ús adequat i intens de les fonts
bibliogràfiques
-La preparació i claredat de
l’exposició.
|
5.-
DISSENY D’UNA UD I EXPOSICIÓ.
El treball serà individual i es
concretarà amb l’elaboració d’una unitat didàctica relacionada amb l’Educació
Física a Primària. S’hauran de dissenyar, a més, un mínim de 4 sessions.
Finalment, la UD s‘exposarà oralment davant el professor en una data per
determinar.
6.-
EXAMEN.
L’examen versarà sobre tots els continguts
explicitats a classe, tant a l’aula com al gimnàs. Aquest es desenvoluparà el
dia reservat a l’examen de l’assignatura. Hi ha dos valors distints de
l’examen:
Itinerari
|
Valor
|
Itinerari mixte (B)
|
6 punts
|
Itinerari examen final (C)
|
10 punts
|
Òbviament, aquesta prova no guarda cap
relació amb la Prova escrita de l’itinerari A.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada